Kampanie Google Adwords to jedna z najczęściej wykorzystywanych form promowania marki w sieci. Napływ nowych klientów i lepsze wyniki sprzedażowe to najważniejsze przyczyny, dla których coraz więcej marketerów decyduje się na wdrożenie tej techniki do swojego planu. Stale rozwijający się rynek zmusza jednak przedsiębiorców do działań poza granicami swojego kraju. Kampanie Google Adwords okazują się więc przynosić najlepsze efekty, kiedy połączone zostaną z pozycjonowaniem międzynarodowym. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę? Przyjrzyjmy się temu na przykładzie państwa wina, sera i sztuki, czyli Francji!

Pozycjonowanie Francja

SEO to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja rankingowa to nadrzędny cel optymalizacji niezależnie od kraju. Jednak istnieją różnice, które wpływają na uzyskanie pożądanego efektu. 

Język

Językiem francuskim posługuje się na świecie ponad 200 milionów osób. Najchętniej wykorzystywaną wyszukiwarką we Francji jest Google, który generuje ponad 94% zapytań dla 58 milionów internautów. Jest to ogromny rynek konsumencki, który niezwykle dba o swoją kulturę. W przypadku SEO w tym kraju nie ma miejsca na miksy i kalki językowe, musisz dobrze posługiwać się językiem francuskim, aby zyskać przychylność odbiorców.

Słowa kluczowe

W związku z językiem musisz znać również potrzeby oraz intencje francuskich odbiorców. Optymalizacja w tym kraju przykłada szczególną wagę do słów i fraz kluczowych – zwłaszcza tych typu long tail. Myśl po francusku i twórz treści pod kątem ściśle opracowanych haseł, które są najczęściej googlowane.

Link building

Jest to kolejny podstawowy element SEO. Francuzi przykładają dużą wagę do autorytetu, jaki ma strona, oraz do jej wiarygodności. Musisz zadbać o wartościowe linki przychodzące, artykuły na stronie – również te sponsorowane, a także synergię z mediami społecznościowymi i wizytówką Google.

Francja – pozycjonowanie lokalne

Znając potrzeby klientów, warto skupić się na zawężeniu swojej działalności pod kątem lokalnym. Jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza na początek poszerzania działalności za granicą. Pamiętaj więc, aby:

 

  • skupić się na ściśle dobranych słowach do lokalnej grupy – poznaj przyzwyczajenia swoich odbiorców,
  • znać regionalne słownictwo,
  • dostosować swoją strategię do lokalnych turystów – Francja jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie.

Podsumowanie

Pozycjonowanie międzynarodowe to bardzo wymagające i czasochłonne zadanie. Niemniej jednak umiejętnie opracowane kampanie Google Adwords i skuteczna strategia SEO są w stanie zapewnić efekty, które wynagrodzą wszelkie trudy związane z wdrożeniem ich do strategii marketingowej. Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki, działaj na wielu obszarach i korzystaj z wielu narzędzi, a efekty tego przedsięwzięcia z pewnością mile Cię zaskoczą!