Kiedy pracujesz nad swoją witryną i chcesz dodać link, prawdopodobnie skorzystasz z przycisku “wstaw/edytuj link”. Od tej pory będziemy go nazywać “przyciskiem linku”. Zauważ, że chociaż istnieje opcja “link” w menu rozwijanym dla obrazów, w tym przewodniku będziemy mówić o łączeniu tekstu. Proces dodawania linków do obrazów jest taki sam, ale ma swój własny zestaw dziwactw (którym zajmiemy się w innym poradniku).

 

Po kliknięciu przycisku link, zobaczysz okno dialogowe, które zapyta Cię gdzie chcesz wysłać link. Jest to tak zwane “pole linku”. Jako przykład, powiedzmy, że chcesz umieścić link w swoim bio, który mówi “napisz do mnie e-mail!”. Wpisałbyś to w pole linku i nacisnął enter.

Jak dotąd tak dobrze? Teraz dodajmy kolejny poziom złożoności: nie tylko chcesz, aby ludzie klikali na ten link do e-maila, ale kiedy już to zrobią, powinni zobaczyć formularz, w którym mogą wprowadzić swoje dane kontaktowe. Mógłbyś po prostu zrobić kolejny link tekstowy mówiący “Kliknij tutaj, aby wypełnić mój formularz kontaktowy”, ale to prawdopodobnie wyglądałoby naprawdę brzydko, jeśli twój projekt bloga miał ładnie wyglądającą typografię wraz z nim. Zobacz więcej na intely.pl