WooCommerce to narzędzie rozszerzające możliwości  WordPressa. Jak działa? kto powinien z niej skorzystać?

Co to jest WooCommerce?

Jest to stworzona w 2011 wtyczka open source dla WordPressa. Umożliwia ona przekształcenie bloga lub strony internetowej w e-sklep. Jej ogromną zaletą jest banalnie łatwa instalacja i prostota obsługi. Dzięki użyciu tej wtyczki bez problemu można samodzielnie dodawać, edytować produkty w prowadzonym przez siebie sklepie internetowym. To bezpłatne narzędzie umożliwia korzystanie z kilku modeli sprzedaży, dzięki czemu sprawdzi się zarówno w branży spożywczej, odzieżowej, jak i przy rezerwacji usług oferowanych przez np. kino lub szkołę językową. Co ważne, omawiana wtyczka jest zoptymalizowana pod kątem SEO, a zatem korzystanie z niej pozwala zwiększyć rozpoznawalność danego sklepu internetowego w sieci. Narzędzie to cechuje się też responsywnością, dzięki czemu klienci mogą korzystać z e-sklepu również przy pomocy urządzeń mobilnych.

WooCommerce – dla kogo?

Wtyczka WooCommerce jest szczególnie polecana osobom prowadzącym mniejsze lub średnie sklepy internetowe. Chcąc samodzielnie wznieść swój e-biznes na wyższy poziom warto przy pomocy tego narzędzia w pełni skorzystać z możliwości jakie daje WordPress. Sprzedawcy, którzy chcą żeby ich e-sklepy znalazły się wysoko w wyszukiwarce Google mogą to osiągnąć przy umiejętnym użyciu tej wtyczki bez konieczności korzystania z usług agencji SEO. Omawiane narzędzie pozwala stworzyć profesjonalny sklep z możliwością dostosowania opcji wysyłki, płatności internetowych przy niewielkim nakładzie finansowym.